اطلاعات محصول
توانایی سازمان ها برای توسعه و افزایش تاثیر ارزشافزایی داراییهای ناملموس، بالاخص سرمایه اجتماعی میتواند به عنوان منبع برتری پایدار، کسب و کار سازمانهای مالی و حرفه ای را ارتقا دهد، از این رو پژوهش حاضر با هدف (بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و ریسک پذیری بانک) انجام گرفت. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود.. جامعه آماری را کلیه مخاطبان بانک های دولتی شهر یزد (سرمایه گذاران و مشتریان بانک ها) تشکیل دادند، و تعداد 200 نفر از سرمایه گذاران و مشتریان بانک ها با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه ریسک پذیری مقیمی و رمضان (1390) و پرسشنامه محقق ساخته ابعاد سرمایه اجتماعی بود. دادههای به دست آمده با استفاد از نرم افزار تحلیلی- کاربردی spss ورژن 20 مورد پردازش و تحلیل قرار گرفت.