اطلاعات محصول
كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم، بلكه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی «طراحی کارگاه مفهوم انضباط داری مبتنی بر الگوی کایزن» بر بهبود خودکارآمدی کارکنان اداری آموزش و پرورش شهر یزد انجام گرفت. روش تحقیق "شبه آزمایشی" با طرح پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان اداری آموزش و پرورش شهر یزد تشکیل دادند؛ به این صورت که، دو گروه همتا شده از کارکنان اداری آموزش و پرورش شهر یزد (30 نفری) در قالب گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. سپس مداخلات آموزشی (طراحی کارگاه مفهوم انضباط داری مبتنی بر الگوی کایزن) به گروه آزمایش طی 8 جلسه 60 دقیقه ای اجرا گردید. در جلسه اول دوره آموزشی، پیش آزمون و در جلسه آخر نیز پس آزمون انجام گرفت؛ همچنین مقیاس «خودکارامدی» در گروه کنترل اجرا شد، و داده ها جمع آوری گشت.